piątek, 25 kwietnia 2014

Festiwal BOSS w Krakowie - moje wrażenia.

     Na Festiwal Przedsiębiorczości BOSS organizowany w Krakowie trafiłam przypadkowo dosłownie kilka dni przed jego rozpoczęciem. Na ogół śledzę wszelkie tego typu wydarzenia, więc od razu sprawdziłam wszystkie szczegóły. W skrócie : 8 dni festiwalu, ponad 70 DARMOWYCH prelekcji, 10 modułów tematycznych (w tym : biznes&start up, menedżer 2.0, marketing&sprzedaż, hr&rekrutacja, coaching& rozwój osobisty, inżynieria&innowacje, finanse&inwestycje, doradztwo&consulting, pr&social media, kultura&etyka), więc każdy może wybrać coś dla siebie. Warto wspomnieć, że organizacją wszystkich wydarzeń zajmuje się Studenckie Forum Business Centre Club, ale wstęp jest wolny, więc nie tylko studenci mogą się załapać na ciekawe wydarzenia, chociaż głównie do nich skierowana jest cała akcja. Jak zobaczyłam spis wykładów [ KLIK ], to musiałam naprawdę dobrze się zastanowić, przeanalizować go z planem na uczelni i wybrać najbardziej interesujące mnie rzeczy, bo inaczej spędzałabym na sali całe dnie. Ostatecznie wybrałam 6 wydarzeń, o których chciałabym napisać kilka słów, bo już minęło trochę czasu, wszystko zdążyłam "przetrawić" i chciałabym opisać, co udało mi się z nich wynieść.

1. Łukasz Gad - "Subiektywny przepis na osobisty sukces"


     Nie, wbrew pozorom nie pojawił się żaden magiczny przepis albo zaklęcie, które pozwoliłoby odnieść sukces jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Prezentacja była oparta na zasadzie przeciwieństw - małego, przestraszonego życiem Jasia i dorosłego Janusza, który wziął los we własne ręce. Wszyscy znamy wspomnianych "Jasiów" - to ludzie, którzy z pokorą przyjmują wszystko, co im się przydarzy, "bo tak musi być", na ogół pracują w pracy, której nie lubią i boją się sięgnąć po więcej. Z drugiej strony zawsze podziwiamy takich ludzi, jak Janusz - zdecydowanych, co i jak chcą robić, których praca jest tak naprawdę pasją i nie żyją z dnia na dzień, a kreują swoją rzeczywistość, dążą do wyznaczanych celów. To, co najbardziej mnie urzekło w trakcie tej godziny z hakiem to odniesienia Łukasza do jego własnych doświadczeń, wiele anegdot, historii, które choć niezbyt znaczące, zdeterminowały w jakiś sposób jego życie. Jeśli ktoś teraz powiedziałby mi, że będąc na studiach nie można założyć dobrze prosperującej firmy, która na dodatek nie jest za bardzo związana z kierunkiem, a z pasją, to zdecydowanie wiedziałabym, kogo postawić za przykład. Wiecie, co jeszcze wydarzyło się na tym wykładzie? Wtedy zrozumiałam, że pisanie bloga i rozwój osobisty to w jakimś sensie moje pasje i jeśli chcę się w tym kierunku jakoś rozwijać, to najwyższa pora nie myśleć o tym, co powiedzą inni, bo inaczej już zawsze zostanę zakompleksionym "Jasiem", na którego nie działają nawet wykłady motywacyjne, bo nie ma na tyle odwagi, żeby ruszyć dalej.


2. Justyna Kwiecień - Strategia działań w mediach społecznościowych - zrób to DOBRZE!


     Na ten wykład wybrałam się przede wszystkim ze względu na prezentację, którą w najbliższym czasie muszę przygotować na przedmiot "zarządzanie informacjami" (temat - Portale społecznościowe i blogi jako narzędzia zarządzania informacjami), ale to, czego się dowiedziałam, przyda mi się na pewno nie tylko w prezentacji. Nigdy nie byłam wielką fanką publicznego dzielenia się wszystkimi informacjami, a jak poznałam Facebookowy GraphSearch, to już naprawdę będę się sto razy zastanawiać przed wrzuceniem czegoś osobistego. Zresztą, sami zobaczcie, jakie cuda można zdziałać, jedynie zmieniając język na English (US).
<- Takie opcje pojawiają się już po rozwinięciu listy wyszukiwania, niby nic złego - muzyka, którą mogę lubić, pobliskie restauracje, polubione przeze mnie zdjęcia.. wszystko fajnie, gdyby nie to, że te wyszukiwania (w różnych konfiguracjach) można przeprowadzać dla wszystkich, nawet niekoniecznie tych, których mamy w znajomych. Jak zaczęłam się bawić i sprawdzać różne rzeczy, weszłam na profil kolegi, który miał ukryte polubione przez siebie strony i niektóre zdjęcia, natomiast po wpisaniu "Photos of xxx" oraz "pages liked by xxx" wszystko pięknie się wyświetliło.. O ile jestem w stanie zrozumieć reklamy, które pokazują się konkretnym osobom, ze względu na pewne preferencje analizowane po wyszukiwaniach, polubionych stronach itp., tak przeraża mnie ogromny brak prywatności w sieci i też to, jakich rzeczy mogłabym się dowiedzieć o znajomych, gdybym chciała przejrzeć tego typu rzeczy. 
     Oprócz tego poznałam fajne programy graficzne, które będą mi szczególnie pomocne w prowadzeniu bloga - CANVA , PIXLR , TRICKEDOULTIMELINE (cover photo), WOOBOX (aplikacje na FB).
Zapraszam również na bloga Socjomanii, gdzie pracuje Justyna Kwiecień - SOCJOMANIA - bardzo dużo przydatnych informacji odnośnie social media. 

3. Jakub B. Bączek - Zarobić milion idąc pod prąd


     Termin prelekcji nie był specjalnie przystępny, bo niedzielne popołudnie można spożytkować na wiele sposobów, ale jak tylko zapoznałam się z profilem prowadzącego, po prostu wiedziałam, że muszę tam być i nie żałuję ani minuty spędzonej na sali. To był ogromny kopniak energetyczny, nawet wracając do domu podświadomie uśmiechałam się sama do siebie (znacie mentalność Polaków, nie chcę wiedzieć jak wyglądałam w oczach innych pasażerów autobusu :) ). Jak tylko wróciłam do domu, bez chwili zastanowienia zamówiłam książkę (JBB coaching) o tym samym tytule, co wykład, na dodatek była w przedsprzedaży za połowę ceny, więc po prostu nie mogłam sobie odmówić tej przyjemności i teraz z niesłabnącym entuzjazmem czekam na przesyłkę, która powinna do mnie dotrzeć pod koniec maja. O tym spotkaniu nie chcę pisać zbyt wiele, bo słowa nie oddadzą atmosfery, uśmiechu i postawy życiowej tego człowieka. Wrzucam jedynie pewną zajawkę z innego eventu i jeśli tylko będziecie mieć okazję wybrać się na takie spotkanie, albo potrzebujecie sesji coachingowej, to zachęcam.



4. MONIKA HANDZLIK - Śpiewać każdy może, ale nie każdy może na tym zarabiać, czyli praca managera muzycznego.


     Monika Handzlik, czyli managerka muzyczna przesympatycznej, znanej z Mam Talent i Must be the music Kasi Sochackiej. Spotkanie miało na celu przybliżenie pracy managera muzycznego - wszelkie przywileje, obowiązki itp. W pewnym momencie prelekcja przerodziła się w otwartą dyskusję, w którą włączyła się część uczestników, zadając wszelkie nurtujące pytania. Podobała mi się przede wszystkim szczerość odpowiedzi, bo wiadomo, że każdy zawód ma swoje dobre i złe strony. Ja w każdym razie utwierdziłam się, że o ile śpiewam, o tyle nie byłabym w stanie zająć się czyimś (ani nawet własnym) managementem - ogarnięcie rzeczy, które w pewnym stopniu zupełnie nie zależą od Ciebie (nagła choroba wokalisty, niedyspozycja członka zespołu, złe warunki nagłośnienia i oświetlenia w miejscu koncertu itp.) jest nie lada wyzwaniem, więc trzeba być ogromnie elastycznym, kreatywnym i umieć szybko wybrnąć z najcięższych sytuacji. Pamiętajcie, że jeśli podziwiacie wszystkie te trasy koncertowe, wspaniałe wystąpienia, w których na pierwszym planie praktycznie zawsze jest wokalista, to zawsze stoi za tym jakiś biedny, zdenerwowany manager, który zamiast się bawić na koncercie, stresuje się, czy wszystko wyjdzie tak, jak zostało zaplanowane.

5. Krzysztof Sarnecki - Skuteczna Komunikacja - Poznaj Najważniejsze Mechanizmy Komunikacji w 2 Godziny.


     Pierwsze słowo, które ciśnie mi się na usta, to - WOW. Krzysztof Sarnecki to niezwykle charyzmatyczna osoba, siedząc gdzieś tam w tłumie, w jednym z środkowych rzędów poczułam się naprawdę malutka. Uświadomiłam sobie, że tak naprawdę na żadnym etapie edukacji nikt nie uczy nas jak się komunikować, a jest to ważne nie tylko w biznesie, ale też w codziennym życiu! Wszystkie sprawy byłyby o wiele prostsze, gdybyśmy potrafili się zrozumieć, odczytać zamiary drugiej strony itp. Czasem jest tak, że obwiniamy naszych rodziców, partnerów, nauczycieli za brak zrozumienia i właściwego przekazania pewnych komunikatów, ale z drugiej strony - skąd oni mogą wiedzieć, że postępują niewłaściwie? Wreszcie skąd my możemy wiedzieć, że nie popełniamy dokładnie tych samych błędów? Zajęcia trwały 2 godziny, zważając na zakres wszystkich trików negocjacyjnych to bardzo niewiele, ale czuję, że zrozumiałam główną ideę i niewątpliwie jak tylko trafię na artykuł/książkę/film z tego zakresu, z zainteresowaniem będę się rozwijać w tym kierunku.

6. Rafał Brzoska - Wybierz pracę, którą kochasz, a nie będziesz musiał pracować nawet przez jeden dzień w swoim życiu.


     Rafał Brzoska - założyciel i właściciel firmy InPost, która zalewa rynek polski i zagraniczny dobrze nam znanymi paczkomatami. W ofercie znalazły się ostatnio również pralniomaty dla ludzi, którzy ciągle się spieszą i nie chcą biegać do pralni, a mogą w krótkiej chwili włożyć brudne ubrania i odebrać je rano zupełnie czyste. Prowadzący to człowiek, który naprawdę rozumie rynek i potrzeby współczesnego człowieka, który myśli jak najbardziej praktycznie i nie lubi tracić czasu na zbędne zadania życia codziennego. Zaczynał od roznoszenia ulotek jeszcze na studiach i być może nie byłby w tym miejscu, w którym jest teraz, gdyby nie ryzyko, którym nieustannie podsyca swoje ambicje. Wkroczenie na rynek monopolistyczny, z odwieczną, zakorzenioną w świadomości ludzi Pocztą Polską zdecydowanie wymagało ogromnej odwagi, a uniesienie tego sukcesu, który udało się odnieść, jest jedynie potwierdzeniem tego, że to właściwy człowiek na właściwym miejscu. Ta osoba z taką, a nie inną historią wzbudza mój ogromny podziw, jedyna rzecz, której nie mogę się do tej pory nadziwić, to fakt, jakie pytania padały z sali, dotyczące np. tego ile śpi...



     Z nieukrywaną ciekawością czekam na kolejną edycję festiwalu BOSS, która zapewne już za rok i Was też na nią zapraszam. Warto również śledzić facebookowy profil festiwalu BOSS, chociażby ze względu na ciekawe artykuły i informacje, które ciągle się pojawiają. Jeśli ktoś również miał przyjemność uczestniczyć w którymś z wydarzeń, chętnie poczytam relacje, zapoznam się z postaciami prowadzących i omawianymi zagadnieniami. Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz